Zdrava prehrana u trudnoći – korisni savjeti

Ocijeni sa 1 do 5:
(5)
Broj ocjena: 1

nosečke1300x200Nikada nije kasno početi sa zdravom prehranom, a za vrijeme trudnoće za to imamo i jedan razlog više. Zdrava prehrana prije i tijekom trudnoće temeljna je za pravilan razvoj djeteta čije se stanice, tkiva i organi razvijaju u određenom redoslijedu. U ranoj trudnoći razvija se srce, bubrezi se razvijaju u zadnja tri mjeseca, pluća, živčane stanice i mozak razvijaju se sve do djetetove druge godine. Dovoljan unos hranjivih tvari, vitamina i minerala za vrijeme trudnoće iznimno je važan jer dijete upotrijebi one hranjive tvari koje su mu dostupne, ne može samo odabrati koju će hranu jesti. Posljedice nepravilne prehrane vidljive su odmah nakon poroda, a ponekad se izraze tek nakon nekog vremena i to kao šećerna bolest, pretilost ili čak bolesti srca. Unos hranjivih tvari za vrijeme trudnoće u prva tri mjeseca trebao bi se povećati za približno 70 kcal na dan, u druga tri mjeseca za 260 a u zadnjih tri mjeseca za 496 kcal na dan. Važno je istaknuti da kalorije nisu najvažnije i jedine na što je potrebno paziti. Povećane su i potrebe za vitaminom C, niacinom, i vitaminom B12 za čak 30 %, za vitaminom B6 i folnom kiselinom za 50 %, za vitaminom A za čak 60 %, za željezom i jodom za 100 %. Kao što je već poznato preporučljivo je izbjegavati alkohol, kavu i pušenje.

nosecke 3-300x200Folna kiselina izuzetno je važna za razvoj brojnih tjelesnih funkcija

S pažljivo planiranom i uravnoteženom prehranom možemo pokriti dnevne potrebe po vitaminima i mineralima, unatoč tome lakše je i praktičnije upotrijebiti prehrambeni dodatak koji sadrži uravnoteženu kombinaciju svega što nam je potrebno. Dovoljan unos folne kiseline, posebice za vrijeme druga tri mjeseca, izuzetno je važan za razvoj brojnih tjelesnih funkcija, a zajedno s vitaminom B omogućuje pravilno dijeljenje bijelih i crvenih krvnih stanica. Folnu kiselinu možemo naći u lisnatom povrću koja bi trebala biti dio našeg svakodnevnog jelovnika a među njega ubrajamo: špinat, blitvu, kelj, brokulu, peršin. Također su i naranče, mahunarke i lješnjaci dobar izvor folne kiseline.

Polinezasićene masne kiseline za razvoj mozga

Polinezasićene masne kiseline iznimno su važne za razvoj mozga, centralnog živčanog sustava, celičnih membrana i očiju. Bogat izvor omega-3 masnih kiselina svakako su chia sjemenke koje istodobno sadrže i puno bjelančevina, antioksidansa, kalija, kalcija i željeza. Kalcij sudjeluje u razvoju kostiju i zubi, a vrlo je važan i za razvoj mišića i živaca. U većim količinama sadrže ga brokula, oraščići i leća. Potrebe za željezom se za vrijeme trudnoće povećaju zato može doći do anemije. Grah, šljive i cvjetača bogati su željezom zato bi svakodnevno trebali biti na našem jelovniku.

Bademi za žgaravicu

Za vrijeme trudnoće plod raste i pritišće na trbušnu stjenku zato trudnice imaju probleme sa žgaravicom. To najlakše možemo izbjeći tako da jedemo manje obroke, naime bolje je pojesti više manjih obroka na dan, osim toga vrlo je važno da je razmak između večere i spavanja barem dva sata. Kako bi spriječili žgaravicu preporučamo upotrebu badema, kemijske tvari koje sadrže bademi pomažu zadržavati kiselinu u želudci i jačaju mišić koji zatvara želudac. Prekomjerna tjelesna težina također predstavlja problem, naime pogrešno je misliti da trudnice moraju stalno mirovati. Umjerena tjelovježba preporučljiva je tijekom cijele trudnoće. Dobra tjelesna pripremljenost majke dodatna je prednost za dijete.

Njega kože tijekom trudnoće

Skoro svaka trudnica bori se protiv trudničkih strija na trbuhu koje su posljedica rastezanja i ponovnog krčenja kože. Zato je za vrijeme trudnoće kožu preporučljivo posebno njegovati. Za njegu je odlično bademovo ulje koje kožu nahrani i navlaži, a ne ostavlja masne mrlje. Takvo ulje primjereno je i za njegu novorođenčadi.

nosecke 2-300x200Zadnji tjedni prije poroda

U zadnjim tjednima prije poroda mogu se pojaviti neugodni grčevi koje možemo ublažiti čajem od listova maline. Upotreba tog čaja ublažiti će grčeve za vrijeme trudnoće, a ojačati će grčeve za vrijeme poroda i tako olakšati porod.

Potrudite se da prije i tijekom trudnoće živite što zdravije, jedite puno svježeg voća i povrća, a također ne zaboravite i na gibanje. Trudnoća može biti jedno od najljepših i nezaboravnih razdoblja u vašem životu.

Provjeri i paket koji smo pripremili posebno za trudnice.

PRIPREMILA: Lina Z.

Prethodni post
Slijedeći post