Magnezij u prehrani

Ocijeni sa 1 do 5:
(5)
Broj ocjena: 1

Magnezij je jedan od najvažnijih i često zanemarenih minerala koji utječu na naše zdravlje i blagostanje. U tijelo ga unosimo s hranom i nismo ga sposobni sami proizvesti. Problem modernog vremena je u tome što udio magnezija u prehrani strmo pada. Uzrok ove pojave nalazimo u iscrpljenosti zemlje, industrijskoj obradi hrane te našim prehrambenim navikama. 

Namirnice magnezij crpe iz zemlje, a ona je zbog upotrebe pesticida sve siromašnija mineralima, između ostalog i magnezijem. Kod proizvodnje hrane u postupku rafiniranja, odstrani se veći dio minerala. Tako hrana na našim policama sadrži vrlo malo magnezija i često ga konzumiramo premalo. 

Isto tako, za pomanjkanje magnezija kriva je i pretjerana uporaba kalcija. Važnost kalcija za zdrav razvoj kosti in zuba sve se više naglašava, a hranom ga svakako unosimo i više nego dovoljno. Kalcij i magnezij u tijelu djeluju uravnoteženo i upravo je magnezij taj, koji omogućuje apsorpciju kalcija iz krvnog sustava i tkiva u kosti i zube. 

Ako je razina magnezija nedovoljna, kalcij nije u stanju ugraditi se te se posljedično taloži u tijelu, što dovodi do nastanka bubrežnih kamenaca, osteoporoze, artritisa i kalcifikacije arterija, a sve to povećava mogućnosti za nastanak bolesti srca i krvožilnog sustava te srčanog infarkta. Važno je naglasiti da se višak magnezija luči iz tijela urinom, zato je potrebno unositi ga u tijelo na dnevnoj razini. 

Uz već nabrojane pozitivne učinke za naše zdravlje, funkcije magnezija su sljedeće: 
regulacija krvnog tlaka; smanjuje visok krvni tlak 
smanjuje rizike za nastanak šećerne bolesti tipa II; regulira potrošnju inzulina u tijelu te je uključen u metabolizam ugljikohidrata 
ublažava simptome migrene 
- ublažava simptome predmenstrualnog sindroma (PMS); u kombinaciji s vitaminom B6 smanjuje nadutost, slabost, oticanje nogu 
smanjuje grčeve mišića; posljedično i mogućnost prijevremenog poroda te spontanog pobačaja. 

Kako dakle konzumirati dovoljno magnezija?
Prije svega potrebno je konzumirati dovoljno hrane bogate tim mineralom. Namirnice neka budu iz ekološkog i organskog uzgoja, a rafinirana ulja zamijenimo hladno prešanim ekološko prerađenim uljima

Namirnice u kojima se nalazi najviše magnezija su: 
- sjemenke: suncokretove, lanene, bučine, sezamove 
- začini: korijandar, bosiljak, kopar 
- oraščići: brazilski oraščići, bademi, pinjoli, kikiriki, orasi 
- zeleno (lisnato) povrće: špinat, blitva, kelj 
- mahunarke: leća, grašak, grah, slanutak, bob 
- smeđa i divlja riža, kvinoja, proso, pir, zob, raž 
- voće: avokado, banana, suho voće 
- himalajska sol
- sirovi kakao, tamna čokolada 
- melasa 
- neke mineralne vode 
- artičoka 
- ribe: pastrva, skuša 
- alge: spirulina, chlorella

Prethodni post
Slijedeći post