Chia sjemenke kao savršen obrok

Ocijeni sa 1 do 5:
(5)
Broj ocjena: 2

Chia-Seeds-300x200Srednje američka tajna iz vremena Maja i Azteka naziva se Chia sjemenke. Chia sjemenke su u prehrani starodavnih plemena bila jednako važna kao i kukuruz, naime u sjemenkama je bilo toliko hranjivih tvari da je samo jedna žličica mogla nahraniti jednog čovjeka za cijeli dan. Sjemenke sadrže puno proteina i aminokiselina koje nahrane naš organizam. Sjemenke također imaju i odličnu sposobnost upijanja vode te pomažu kod održavanja dovoljne količine elektrolita u tijelu. Osim toga sjemenke se u doticaju s vodom ubaviju gelom koji olakša prijelaz minerala i proteina u tijelo, bez gela je njihova apsorpcija otežana.

Kako nam Chia sjemenke pomažu i zašto se ih preporuča koristiti? recepti-chia-300x300
• chia sjemenke iznimno su hranjive, zato nakon upotrebe sprječavaju pojavu osjećaja gladi zato su popularne kod dijeta za mršavljenje. Također pomažu i kod blokiranja apsorpcije određenih hranjivih tvari iz hrane.
• chia sjemenke se u doticaju s vodom obaviju gelom zato se njihov volumen poveća i tako nam nude brzi osjećaj sitosti
• upotreba chia sjemenki vrlo je preporučljiva za sportaše jer zbog svoje iznimne sposobnosti upijanja tekućine omogućuju odličnu hidraciju
• Chia sjemenke pomažu svima koji imaju probleme s visokim krvnim tlakom jer ga učinkovito reguliraju
• Omega-3 masne kiseline nas štite od nastanka brojnih bolesti, artritisa i bolesti srca i krvnih žila – u chia sjemenkama nalazi se više omega-3 kiselina nego u ribama koje su poznate kao bogat izvor omega-3 masnih kiselina,
• Chia sjemenke odlične su i za dijabetičare – usporavaju razgradnju ugljikohidrata do šećera zato učinkovito reguliraju nivo šećera u krvi
• Chia jemenke iznimno su lagane za probavu i ne uzrokuju probleme kao druge sjemenke. Osim toga vrlo su male tako da ih prije upotrebe nije potrebno samljeti.
• sadrže 3x više antioksidansa nego kupine, 5x više kalcija nego mlijeko, 3x više željeza nego špinat i 2x više kalija nego banane.
• Proteini iz Chia sjemenki napune nas energijom, a također se pobrinu i za lijepu kožu i kosu.
• korištenje chia sjemenki pomaže nam i kod jačanja imunološkog sustava te smanjuje menstrualne bolovechia-manjše-300x200

Chia sjemenke su male i hranjive zato ih možemo jednostavno umiješati u jogurt, smoothije ili salatu. Ako ih prije upotrebe namočimo, napiju se tekućine, nabreknu i obaviju se gelom koji je hranjiv, a nema dodatnih kalorija jer sadrži samo vodu. Chia sjemenke odličan su način za čišćenje organizma. Antioksidansi chia sjemenki pomažu u borbi protiv bolesti i sprječavanju nastankak bolesti. Djeluju protuupalno i učinkovito uklanjaju bolove. Pozitivno djeluju i na rad mozga, naime kod redovite upotrebe poboljšaju pamćenje i koncentraciju.

Chia sjemenke mogu nadomjestiti neke sastojke u prehrani – žlica namočenih sjemenki u mlijeku ili vodi može nadomjestiti jedno jaje. Chia sjemenke nemaju posebna okus i ne mijenjaju okus jela zato imaju svestranu upotrebu kod pripreme svakodnevnih jela. Mljevene chia sjemenke (mljevemo ih po potrebi) možemo upotrijebiti kod pripreme kruha i deserta. Ne sadrže gluten zato su primjerene i za oboljele od celijakije.

Tako male sjemenke u sebi skrivaju toliko zdravlja i korisnih sastojaka da je jednostavno nemoguće da ih ne bi htjeli probati. Na kakav način ćete ih pripremiti je vaš odabir.

RECEPTE koji sadrže chia sjemenke možeš naći klikom OVDJE

PRIPREMILA: Malinca Nastja

Prethodni post
Slijedeći post